Omdat geen één bruiloft hetzelfde is, verzorgen wij altijd een voorstel op maat. Om jullie toch een idee te kunnen geven van de mogelijkheden, dagindelingen en de bijbehorende kosten vinden jullie hieronder twee voorbeelden van een volledige bruiloft in de Mariënhof. Het eerste voorbeeld is de "traditionele bruiloft", een populaire indeling waar veel voor gekozen wordt. Is de wens om met alle gasten de huwelijksceremonie te vieren? Dan is de "avond bruiloft" iets voor jullie! Uiteraard zijn er nog veel meer mogelijkheden, onze weddingplanner Astrid denkt graag met jullie mee. 


VOORBEELD "traditionele bruiloft"

40 DAGGASTEN EN 100 AVONDGASTEN - ca. € 8.500,00

  • Twee uur ~ ontvangst
    Wij ontvangen jullie gasten in de Kloostertuinen of in onze Bar met verse koffie en thee en zoetigheden. Even later kunnen jullie een prachtige entree maken met jullie trouwvervoer voor het oog van jullie dierbaren. 
     
  • Kwart over twee
    Voordat de huwelijksceremonie begint, kunnen jullie een moment samen hebben in de voor jullie ingerichte 'terugtrekruimte'. 
     
  • Half drie ~ huwelijksceremonie
    De gasten hebben plaatsgenomen in de sfeervolle en beschutte Binnentuin of prachtige Singelzaal/Kloosterkamer 2, afhankelijk van wens. Jullie maken een geweldig entree en na jullie opkomst zal de ambtenaar van de burgerlijke stand de huwelijksceremonie begeleiden.
     
  • Kwart over drie ~ taart en toost
    Na het jawoord staat onze bedieningsbrigade met een feestelijk glas bubbels op jullie en de gasten te wachten. Na de felicitaties worden jullie uitgenodigd om de bruidstaart aan te snijden. In overleg met onze patissier wordt de bruidstaart naar jullie wens met passie gemaakt.
     
  • Vier uur ~ borrel
    Het taart- en toostmoment loopt geleidelijk over in een borrel met heerlijke hapjes op de (sta)tafels. Zowel binnen als buiten creëren we een gezellige en informele sfeer. Tijdens de borrel hebben jullie de tijd om foto's te maken met de gasten. Wij denken graag mee over unieke fotoplekken. Ook zijn er verschillende activiteiten mogelijk, zoals bootje varen of een wijnproeverij. Wij hebben genoeg suggesties!

 

 

 

  • Zes uur ~ diner
    Wij nodigen jullie en jullie gasten uit voor een informele barbecue in de Binnentuin. De aangrenzende Tuinkamer is een goede binnenoptie, indien het weer tegenvalt kan hierdoor de barbecue gewoon door gaan. Onze chefkok bereidt heerlijke gerechten en werkt uitsluitend met verse seizoensproducten. De barbecue bestaat uit vlees, vis en vegetarische gerechten.
     
  • Half negen ~ feest
    Jullie huwelijksdag wordt feestelijk afgesloten met een spetterende feestavond! Statafels en een aantal zitjes vullen de zaal waarin de dansvloer zeker niet mag ontbreken. De bedieningsbrigade loopt rond met winebelts en schenkt vanaf de bar bier, fris, wijn en vruchtensappen. De borrelhappen tijdens de feestavond worden afgestemd op jullie wensen en op de statafels plaatsen wij huisgemarineerde olijven en en luxe notenmix. 

    Als afsluiter serveren wij een puntzakje met frites, dat valt zeker in de smaak! 
bruiloft-trouwen-huwelijk-trouwlocatie-trouwlocaties-amersfoort-weddingplanner-wedding-utrecht

VOORBEELD "Avond bruiloft"

20 DINERGASTEN EN 150 AVONDGASTEN - ca. € 8.500,00
 

  • Vier uur ~ borrel
    Wij vangen jullie gasten op in de Kloostertuinen of in onze Wijnkelder met een aperitief en heerlijke borrelhapje. Tijdens de borrel hebben jullie de tijd om foto's te maken met de gasten.  
     
  • Vijf uur ~ diner
    Wij nodigen jullie en jullie gasten uit voor een overheerlijk drie-gangen diner. De Tuinkamer en Kloosterkamer 2 zijn hier uitermate geschikt voor en uiteraard is de Binnentuin ook een prachtige dinerlocatie. Onze chefkok bereidt heerlijke gerechten in eigen keuken en werkt uitsluitend met verse seizoensproducten. 
     
  • Zeven uur ~ inloop avondgasten
    De avondgasten druppelen binnen voor de huwelijksceremonie en nemen plaats in de sfeervolle Singelzaal, een indrukkende zaal in onze Kerkkapel. 
     
  • Kwart over zeven
    Na het diner kunnen jullie in de ingerichte 'terugtrekruimte' opfrissen voordat de huwelijksceremonie begint.
     
  • Half acht ~ huwelijksceremonie
    Al jullie familie en vrienden staan klaar en jullie maken een geweldig entree in de ceremoniezaal. Na de opkomst zal de ambtenaar van de burgerlijke stand de huwelijksceremonie begeleiden.
     
  • Kwart over acht ~ toost
    Na het jawoord staat onze bediening met feestelijk glas bubbels op u en uw gasten te wachten. Na de felicitaties kan het echte feest beginnen.
     
  • Half negen ~ feest
    Jullie huwelijksdag wordt feestelijk afgesloten met een spetterende feestavond! Statafels en een aantal zitjes vullen de zaal waarin de dansvloer zeker niet mag ontbreken. De bedieningsbrigade loopt rond met winebelts en schenkt vanaf de bar bier, fris, wijn en vruchtensappen. De borrelhappen tijdens de feestavond worden afgestemd op jullie wensen en op de statafels plaatsen wij huisgemarineerde olijven en en luxe notenmix. Op het einde van de avond mag de afsluiter met een puntzakje frites niet ontbreken!
bruiloft-trouwen-huwelijk-trouwlocatie-trouwlocaties-amersfoort-weddingplanner-wedding-utrecht

Omzetgarantie

De Mariënhof hanteert een omzetgarantie. Een omzetgarantie houdt in dat de totale reserveringswaarde op een bepaalde datum aan een minimaal bedrag moet voldoen. Wij hanteren een minimale omzetgarantie van € 8.000,00 op vrijdag en zaterdag in de maanden mei, juni en september. Naast zaalhuur en eten & drinken kan de omzetgarantie ook aangevuld worden met o.a. onze Huis-DJ, decoratie, haar & visagie door Imara en onze fotobooth. Neem gerust contact op voor vragen of om deze mogelijkheden te bespreken.